British Columbia - Canada... en DRÖM!

Klippiga Bergen i vinterskrud


En av mina stora drömmar här i livet är att få resa till British Columbia i Canada.
Tänk att åka vid den här tiden på året och börja med att få se bl a späckhuggare, vithaj och vithövdad havsörn vid Vancouver Island, fortsätta upp i bergen för att fira jul och nyår i en timrad stuga med öppen brasa och tjockt snötäcke utanför. Medan man är i bergen söka upp och fotografera grizzly, caribou, bergslejon och RIKTIGA älgar. Avsluta med en förhoppning om att få se äkta NHL-hockey i Vancouver... eller ta det på nästa resa, som man då gör i sommartid för att även få uppleva The Rockies i full sommarskrud.

Världens mest fulländade djur... åtminstone i mina ögon


Svartbjörn i Klippiga Bergen


caribou


Vem vill fira jul här med mig?


Dagens låttips: Takida - Handlake Village
Dagens filmtips: Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta (The Diary)
Dagens boktips: The Rough Guide to Canada


Dagens Meny:
Pastagratäng med bacon, skinka, lök, körsbärstomater och champinjoner

Kommentarer
Postat av: Anne-Marie/Lillan

Hmm, när du lägger upp det så där, då är till och med jag frestad.

Och jag hatar vintern!

Men en stuga uppe i bergen med öppenspis och bara lugn och ro runt knutarna, det lät som en bra idé.

När åker vi?

2008-12-14 @ 19:10:29
URL: http://www.freewebs.com/lilltrollet/
Postat av: Magnus

Bokar du resan direkt eller vi ska vänta till jul??



Jag hänger med.



KRam vännen

2009-01-01 @ 09:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0