Föresatser inför det nya 2009!

Efter som 2008 har avslutats betydligt bättre än det började så ska jag göra allt som står i min makt för att fortsätta den uppåtgående trenden...

Förra nyåret sa jag att om 2009 får samma kassa start som 2008 så tänker jag inte besvära mig med att uppleva 2010... & jag menade det faktiskt. Slutet på 2007/början på 2008 var verkligen rock bottom...

Mina föresatser för att göra 2009 till året då livet åter igen blir värt att leva är då:

*Att bli bättre på att hantera pengar. När jag nu för tillfället har en riktigt hyfsad inkomst så ska jag verkligen försöka låta bli att lägga pengar på onödiga saker... försöka titta på & jämföra prislapparna i affärerna och försöka låta bli att bry mig om vad jag tror att alla tycker att man MÅSTE ha.

*Återuppta linedancen på allvar och verkligen åka & dansa två kvällar i veckan BÅDA terminerna... Dansen får mig att må bra & det är jätteskoj. Jag ska bara lära mig att det är OKEJ att inte vara bäst & kunna allt. Man får ha kul ÄNDÅ!

*Om det blir genom jobbet eller vad vet jag inte men jag ska fortsätta kontakten med hästar och att rida. Det här årets sista två månader har visat mig hur otroligt viktig den biten är i mitt liv... Hur himla mycket jag faktiskt KAN orka om det bara ger mig själsligt välbefinnande.

*Fortsätta att vara ärlig mot MIG SJÄLV med vad JAG vill, kan, orkar och mår bra av. Strunta i vad alla andra tänker och tycker, säga ifrån om någon sårar mig & helt enkelt skippa sådana personer som får mig att känna mig mindervärdig och dålig.

*Sist men inte minst ska jag, precis som alla andra år, försöka ta ett krafttag för min kropps välbefinnande kostmässigt. Jag har avslutat 2008 med att börja ta diverse tillskott och vitaminer och jag börjar nu känna effekterna... och de effekterna vill jag ha kvar.

Några LÖFTEN tänker jag inte avge... föresatser känns mycket bättre

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA DÄR UTE!!!





Kommentarer
Postat av: Jeanette

Älskade BansantransanAlfonsÅberg..Bingoberra. ritar ett litet hjärta



Jag önskar dig ett bra 2009, att det ska starta som detta avslutas och att dina föresatser ska ge dig den belöning som du är så väl värd.



Kramar i massor



indianjävel/Jeanette/MormorSigrid

2008-12-31 @ 16:50:52
URL: http://mormorsigrids.blogspot.com/
Postat av: Magnus

Kör hårt vännen. Jag håller på dig. Jag vet att du kan.



Ha det gott nu så hörs vi snart



Kram

2009-01-01 @ 10:00:40
Postat av: Anne-Marie/Lillan

You Go Girl!

Gör det som känns bra för dig och skit i alla andra.

Ta dagen som den kommer, i din takt.

Du kommer klara det här alldeles utmärkt vännen, och du har oss att avreagera dig på.



Gott Nytt År på dig vännen! ♥

Massa kramar från Lillan

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

2009-01-01 @ 14:02:44
URL: http://www.freewebs.com/lilltrollet/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0