Haaard work work...

Idag har det varit fullt upp från morgon till kväll i stallet!


Jag började morgonen med att bli nermanglad av en Birk-ardenner som minsann skulle ha HELA betforhinken själv... Vilket fick mig att besluta mig för att inte längre vänta på att det skulle inhandlas grimskaft och krubbklossar åt alla hästar så att man kan binda upp vid var sin krubba på morgonen. Istället inventerade jag sadelkammaren på allt gammalst söndrigt skit, klippte ur gamla karbinhakar & "snodde" ett långt rep som låg i ett hörn och förvandlade detta till ett gäng grimskaft och satte fast dem i boxarna... Inte fan blev det vackert, men det fungerar! Imorgon bitti kan jag nog fodra utan att gå in med livet som insats


Sedan blev det till att åka & byta bil med chefen, koppla på släpet & lasta en i det närmaste blockhalt tvååring (Olga) och bege sig till kliniken på Bollerup... för att där konstatera hovböld, få antibiotika åt kraken samt hennes fossing inpackad & order om fyra dagars boxvila med bandage & ytterligare fyra utan bandage.


Väl hemma så fick jag visa vad jag gick för och backa runt hörn med släpet... nog fasen för det var åtta år sedan men det gick riktigt bra... & sen iväg till Lantmännen för att införskaffa spån, Krafft, lusernpellets, betfor och saltstenar. Det är inte lite säckar man handlar till 20 hästar


Väl tillbaka i stallet skulle allt bäras in & hällas i sina rätta tunnor osv... & sen kunde vi äntligen ta itu med dagens "normala sysslor", dvs mockning, foderförberedelse, inrullning av hö i storbal osv... & då var klockan redan 15... Kl 17.30 mer eller mindre ramlade Sara & jag ut genom dörren  på valackstallet & slängde oss in i bilen & såg till att komma iväg innan vi kom på nåt mer som måste fixas idag... PHEW!

Pelle





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0