Sammandrabbningar, tvättkväll och ensamma middagar...

Idag blev vi en person mindre i stallet. Alice och PM har inte dragit jämt alls ett tag och idag brann det löst ordentligt... och det slutade med att Alice kastade sig i bilen & drog hem. Med hot om diverse anmälningar osv. Well... nog för att det finns ett & annat att anmärka på både vad gäller hästarnas skick och PM´s idéer om hur man lämpligast sköter och "förvarar" hästar. Men jag tror inte riktigt att hennes sätt att visa sitt missnöje var rätt... Vi är ju trots allt anställda för att förbättra just hästarnas skick. MEN... det är fan inte lätt att göra ett bra jobb utan fungerande utrustning och man måste verkligen tjata varje dag för att det ska hända något på den fronten. Jag är oxå urbota trött på det men jag behöver pengarna och jag älskar hästarna... så jag kämpar på åtminstone ett tag till och försöker komma med idéer på ett sånt sätt att PM tror att han själv kom på det.

Ikväll är det tvätt som gäller. Det är helt tomt i alla skåp och lådor så annars hade jag fått gå naken framöver ... och det finns väl roligare sätt att skrämma hickan på folk *asg*. Medan maskin tre och fyra snurrar så står middagen på spisen och jag passar på att surfa & blogga lite.

På tal om middag ja... BLÄ vad jag saknar att ha någon att laga middag åt. Hur kul är det att lägga ner själen i matlagningen & sen bara käka med en tiggande hund som sällskap...

Dagens låttips: Sturm und Drang - Indian
Dagens filmtips: Stephen King´s The Mist
Dagens boktips: Gåtornas Palats, av Dan Brown


Dagens Meny:
Korv Stroganoff, Bulgur, grönsallad och kidneybönor

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hörrö gumman :) här får du en rejäl kram och pepp.. Du trivs det märks..trots motgångar på jobbet.

Det där andra..kommer garanterat lösa sig också efter hand.



kram

2008-12-03 @ 15:39:41
URL: http://mormorsigrids.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0