Mulle - hovslagarens skräck!

Ja, idag skulle Mulle verkas... jag var skitlycklig över att äntligen ha fått tag i en hovslagare som hade tid OCH tog ardenner. Inte ett dugg orolig var jag heller eftersom Sara skulle följa med upp och det gick hur bra som helst förra gången han blev verkad uppe i stallet.

Men på bete skulle minsann inga Mullar verkas inte!

Först & främst kom hovslagaren en timme försent... för det andra var de TVÅ stycken och tydligt livrädda för hästen bägge två. De kändes som om de hade bestämt redan från början att det inte skulle gå. Nog för att Mulle fjollade lite redan från början och demonstrerade hur stark han är. Men när han märkte att båda hovslagarna var rädda och att jag blev förbannad så bar det helt kört & han la på sitt vanliga "Jag backar tills ni tappar mig-rejs".

Efter ett (ovanligt korkat) försök att bremsa honom med en hovtång (eeeeeh....?) och många långa suckar så ville de ha betalt för körningen och sa att jag skulle ordna lugnande och ett stall sen kunde jag ringa igen. Eh, nä... skulle inte tro det va!

Men men, de värsta flikarna kom bort i alla fall så nu klarar han sig tills Ronny har tid. Tydligen är han den enda hovslagare som klarar av ardnenner utan verkstol numera. Trots att han ser ut som en liten räka *asg*.

Well... Nu är snart jobbsäsongen över & då får det jävlar bli allvar av träningen av Mulle. Det var väl fan om det inte ska bli häst av honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0