Snart är säsongen slut...

Jag har haft en period där jag lyckats vara ledig några dagar i streck med jämna mellanrum och det har varit underbart. Utan den energiuppladdningen hade jag aldrig orkat säsongen ut utan att gå in i väggen i år.  Första omgången åkte jag & Andreas på semester på Bornholm och bodde på fantastiskt trevliga Släktgården. De andra två omgångarna rymde jag hemifrån hem till Andreas & njöt av tillgången till hus, trädgård och pool. Jisses vad jag hade kunnat vänja mig vid det livet snabbt :)

Årets sommarsäsong på Bex börjar närma sig sitt slut. Söndagen den 23:e kl 19.00 lämnar färjan Simrishamn med passagerare för sista gången i år.

Det är med blandade känslor jag ser fram emot säsongsslutet. Samtidigt som jag är tröttare än jag någonsin varit och verkligen ser fram emot att slippa de evighetslånga passen flera dagar i rad så känns det lite jobbigt att inte veta hur jag ska hantera ekonomin och vad som ska kunna dyka upp istället. Jag var erbjuden ett telemarketingjobb men jag tog mig faktiskt friheten att tacka nej. Jobbet var i Malmö och det skulle innebära 3 timmars restid varje dag. Med en lön på under 16 000 brutto känns det helt enkelt inte värt det eftersom jag redan ät helt slutkörd. Ett jobb som jag avskyr innan jag ens har börjat skulle ta knäcken på mig.

Jag har sökt en del andra jobb och tror att jag ska ha god chans att få något av dem. Men huvudtanken är nog trots allt att hamra vidare på Arbetsförmedlingen gällande att få min efterlängtade Yrkesförarutbildning. Drömmen är väl att så småningom köra hästlastbil med galoppörer & travare och jag har hittat en mycket tänkbar praktikplats för att lägga grunden till det om jag nu bara får AF med mig.

Lite små planer med djuren har jag oxå inför hösten... Men dem kan vi återkomma till längre fram.

Annat det ses fram emot är den årliga kräftskivan som i år äger rum den 23:e augusti. Det brukar bli både galet & blött & bilder kommer säkert att komma.



Semester på Bornholm & Christiansö



Dagens filmtips: The Ultimate Gift
(underbar film med bra budskap)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0