Bättre dag i stallet!

Det är helt otroligt! Julia är nästan inte halt alls, hon markerar lite, lite i trav på benet hon satt fast med och om man inte tittar efter en svullnad så upptäcker man den inte. Snacka om att hon hade änglavakt.

Ebbe har fått antiinflammatoriskt och penicillin men veterinären är extremt förbryllad över vad det är med honom. En viss misstanke riktas mot urinvägarna men inget som gick att klart fastställa. han fick en svettattack när veterinären var där & den satt i ett bra tag.

Ikväll var febern dock nere så nu får vi se hur det ser ut imorgon förmiddag innan vi stämmer av med veterinären.

Julia släpper ju ingen nära sitt ben... så vi bestämde att låta henne stå inne ett par dagar nu när marken är stenhård & hålla så god koll på såret som vi kan. Men som sagt, hon måste ha haft en extrem tur.

Idag har jag longerat en superpigg Jesper för att sedan gå ner med honom till ridhuset, longera lite till och slutligen lyckas övertyga en redan genomsvettig häst om att släppa upp mig på ryggen. Skrittat runt & tränat halt & igångsättning samt ett par långsidor i trav på en ständigt vrålande Jesper som idag var övertygad om att han är hingst, för att sedan våga mig på att skritta honom hem till stallet.
Den hästen får mig att se fram emot att fortsätta jobba i stallet  ... & nu har vi dessutom fått tillåtelse (IGEN) att börja ridträna ardennerna igen så förhoppningsvis kan våra humör bli lite bättre framöver och man kan börja se fram emot att åka till stallet igen.



Dagens låttips: Joddla med Siv - Knudor på min snålle (Bara för dig Sara http://www.youtube.com/watch?v=cO5SIKbmUVQ )
Dagens boktips får bli boken jag recenserar nedan: Tess Gerritsen - Kirurgen
Dagens filmtips: Mistral´s Daughter



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0