Hannas utmaningar & annat smått & gott...

Okej... Bloggutmaningarna haglar hos Hanna (Malumbub) så jag får väl ta mig an dem nu :)

Först var det ju det där med bild nummer sex i mapp nummer sex... Som med en snabb justering blev den här med mitt, sen tre år tillbaka, mest återkommande motiv. Ally, fotad på marknadsplatsen i Kivik med Hanöbukten i bakgrunden. Faktiskt en bild som jag är riktigt nöjd med.



& vad var det sen... Jo, jag skulle googla mitt namn & ta den första bilden... för att få reda på hur jag kommer se ut om 30 år. Jösses... Jaaa, det är ju inte annat än att jag blir lite orolig. Kommer jag se ut som tjejen, som uppenbarligen är min namne, eller som hästen om 30 år?
http://korsning.nordiskridhast.se/bilder/Zack_SusanneAndersson.jpg

& om jag tolkar det hela rätt så var den tredje utmaningen att lista åtta ovanor.

Så... Suzz åtta ovanor!

* Jag är världsbäst på att INTE komma i säng i tid. jag är värre än Alfons Åberg när det gäller "Jag ska bara" före läggdax.
* Jag äter vansinnigt fort... ibland undrar folk nog om jag inte sett mat på en vecka (För jag ser ju så oerhört undernärd ut oxå).
* Jag är otålig... Väldigt otålig. Klarar inte av att hantera situationer där jag vill att något ska hända NU men jag tvingas vänta. Jag hinner måla upp all världens hemska & tråkiga scenarior som kan komma att sätta käppa i hjulet och förstöra det jag vill.
* Jag vill gärna vara bäst & tycker INTE om att bli satt på plats. Fast egentligen handlar det mer om mitt i grunden usla själförtroende än om något annat.
* Jag svär... jag svär så in i helvete att jag ibland skrämmer mig själv.
* Jag biter på naglarna.
* Jag kan INTE låta bli att pilla på sårskorpor trots att jag VET att det blir fula ärr.
* Jag analyserar saker sönder & samman!

För övrigt så började jag den här dagen med att le så huvudet förmodligen hade delats om jag inte haft öronen... Jisses, jag ÄR verkligen en hopplöst obotlig romantiker. Om man bortser från några kylslagna timmar i stallet och det faktum att orsaken till morgonléendet inte finns kvar här NU så kan jag absolut tänka mig en sämre Alla Hjärtans Dag än den jag haft idag...

& om tre dagar är jag närmare 40 än 30... & inte många steg närmare mål & ambitioner... Men ändå väldigt mycket närmare än jag var för ett år sedan...

Dagens låttips får bli från Melodifestivalen: Marcoolio - Kärlekssång från mig

Puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0