Kyla, helveteshästar & allmänna tankar...

Eftersom jag inte orkade engagera mig i att skriva ner hela gårdagens vansinneshistoria från stallet så gör jag det bekvämt för mig genom att länka till Saras blogg så kan den som har lust vända sig dit för att läsa vilken fantastiskt sympatisk & trevlig man PM är: http://sarabjornsson.blogg.se/2009/january/skit.html (Hoppas du inte misstycker kära kollega *s* )
Åh... gubbfan rent ut sagt. "Det var väl inte så farligt?" Jomen tjena, 400 kg fjording som reser sig rakt upp på bakbenen & med berått mod försöker meja ner en är inte farligt... Men sen svimmade han nästan när jag sa att jag hade ridit Jesper, som är en åttaårig valack som var hingst & ohanterad tills i våras. DOH! Skillnaden här din idiot är hästarnas LYNNE! Pucko! Ebbe har kommit på att man kan komma undan sånt som är jobbigt genom att skada människan, medan Jesper vet att det är kul att jobba när man samarbetar med människan.

Den här kylan tar snart livet av mig! Jag, som alltid varit vamblodig, håller på att frysa sönder. Det är fullständigt plågsamt att stiga upp på morgonen, jag duschar så varmt att jag skållar skinnet & varje kväll går det år 25-30 värmeljus för att höja värmen i lägenheten. Det är en ganska sjuk känsla för mig som är van att slåss mot svettattacker... Fast jag kan säkert va lugn. Svettattackerna återkommer säkert till sommaren när man ska sitta i biljettfönstret & titta på alla semesterfirare i Simrishamn.

I eftermiddag ska Sara & jag visst vara nån sorts flyttkarlar åt PM... Flytta hästvagnar & slädar från ett garage i Borrby till en loge några km bort. Den mannen har lokaler & skit ÖVERALLT!

För övrigt så ser min lägenhet åter igen ut som ett grustag där någon sprängt en garderob... Hur fan lyckas jag? Jag är aldrig hemma & när jag väl är det så orkar jag knappt finnas till... VEM är det som ställer till denna oreda?

// Suzz - kom och värm mig...

Dagens låttips: Still Counting - Volbeat
Dagens filmtips: Strandvaskaren
Dagens boktips: Jane Green - Trollbunden

Dagens lunchmeny: Fullkornsmakaroner med stekt wienerkorv , gurkskivor




Kommentarer
Postat av: HaNNa

Frysandet kommer av, enligt min teori, att du använder kroppen mer än du egentligen orkar. Så är det för mig i alla fall.

Så håll modet uppe, du kommer frysa mindre snart. (Sen blir det ju varmare nu också.)



Själv vet jag att jag fryser om jag inte får i mig ordentlig frukost på morgonen. Och just frukosten är svåraste måltiden på dagen, för mig. Blärgh.

2009-01-28 @ 22:55:26
URL: http://malumbub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0