Summering...

Jag har visst tappat bloggstinget lite igen. Men det blir lätt så när man är totalt slutkörd och hjärnan är full av tankar & funderingar dygnet runt... & just för tillfället är den även väl pumpad med smärtstillande och antiinflammatoriskt för att komma tillrätta med en kraftig muskelinflammation i nacke/rygg.

För att summera ner senaste veckan/ veckorna så fick jag ju jobbet jag var på intervju för och har börjat lite smått att känna mig för och förbereda mig på att göra en satsning på det fram tills det är dags att slå upp portarna på Bornholm Express inför sommaren... och i och med detta så funderar jag allvarligt på om det alls är lönt & värt det att fortsätta krypa för PM-idioten i stallet. Om frågan inte vore till viss del ekonomisk så vore svaret skitenkelt... Men eftersom PM nu plötsligt har satt ner mig på endast 12 timmar i veckan som hämnd för att jag bytte fredagstimmar mot lördagstimmar utan att prata med honom (som ju är så jävla mycket i stallet & som inte ringer mig utan tar allt genom Johanna eller Sara) och dessutom inte brytt sig ett dugg om att jag erbjöd mig att jobba alla helger igen om jag bara kunde få lägga måndagar och fredagar på PR-jobbet så vetefan om den lilla ekonomiska skillnaden är värd den negativa skillnad stallet gör på mitt humör & min hälsa. De dagar jag INTE varit i stallet har jag ju nästan kännt igen mig själv... så jag vet ju att den pigga & glada Suzz finns därinne fortfarande... och jag tror inte jag vill stänga in henne längre. Nä... det blir huvudsatsning på PR-jobbet... & gnäller gubben EN ENDA gång till om minsta grej så är det jag som GÅR... & tar mina grejor (som var helt nya & oanvända när jag började i stallet men som nu är mer eller mindre sönderslitna) med mig så får han åka & köpa nytt den snåla fan.

Att mitt & Saras jobb inte skulle vara lika mycket värt som Johannas känns ju oxå jävligt uppmuntrande *suck*. Om inte vi hade varit i stallet så hade förmodligen Jesper aldrig blivit häst för alla andra var ju livrädda för honom... Men har jag fått ett ord till tack eller uppmuntran för jobbet jag lagt ner på den hästen? Nej! Bara ett satans gnällande om allt som inte gått exakt som idiotgubben tänkt sig... Men aldrig ett ord om sånt som går bra. Jag kan säga att det var en ren och skär njutning att hitta sönderslitna draglinor och rep i hagen efter att han själv skulle tömköra ardennern Birk med däck bakefter. Att det kan känna ssom en sån triumf att veta att ett as har misslyckats!

För övrigt...

Lillebror Jörgen har hunnit fylla 30 (den 23:e) och den present jag planerat att ge honom får komma lite i efterskott för ekonomi & leverans gick inte riktigt ihop... Vad presenten är återkommer jag med :)

Sen lördagskväll och tidig söndagsförmiddag tillbringade jag & morsan på akuten i Ystad. Efter att ha haft grym huvudvärk och nack/ryggont som strålade ut i armarna hela lördagen så blev jag lite rädd när jag plötsligt inte kunde fokusera utan tryckte på fel tangenter på tangentbordet & inte kunde lösa text utan att koncentrera mig extremt. Skrämde till och med läkaren lite men efter grundlig undersökning och röntgen av skalle och nacke så konstaterades det att jag troligen fått en lätt hjärnskakning vid avfallningen förra veckan och att sviterna efter den i kombination med en rätt rejäl muskelinflammation i nacken/ryggen gjorde att hela motoriken slog bakut. Men efter 1½ dygn med smärtstillande & antiinflammatoriskt och en massa extra sömn så känns det redan betydligt bättre.

Mindre än en månad kvar tills det bär av till London nu! Börjar bli lite smånervös för mitt livs första flygresa måste jag säga... Men WOW vad jag ser fram emot en långhelg i London tillsammans med mina underbara bröder!

Jag satsade 50 spänn på att våra fotbollskillar skulle spöa portugiserna... Tji fick jag!
Bättre har det gått för HV i Elitseriens slutspel!


Naturligtvis kommer det att sluta såhär i Elitserien i år OXÅ!



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Kram på dig Suzz.. du vet redan vad jag anser om att fortsätta så den biten hoppar jag över ;-)

Kör nu på med ditt eget liv så ska du se att vi snart har the old Suzz..back in business.



Tur att din mor är en klok kvinna..hihi.

Angående flyget till London så är det ju perfekt att flyga första gången, lagom restid.



Kram

2009-03-31 @ 07:39:59
URL: http://mormorsigrids.blogspot.com/
Postat av: Sussi

Semester är ett fult ord som jag inte ens kan stava till...eller hur det nu var? Hoppas ryggen/nacken känns bättre.

2009-03-31 @ 08:24:00
Postat av: Anne-Marie/Lillan

You go girl!

Gör det som är bäst för dig och din hälsa, jobb finns det även om det är svårt att hitta ett vettigt.

Men när kroppen säger ifrån då skiter man i jobbet, jag gav upp ett helvete som höll på att ta kål på min kropp. Och jag överlevde utan den superbra lönen även om det var tufft, hellre det och må bättre i kropp och själ.



Släpp taget och kontakta myndigheter om du lider med djuren som blir kvar, gör det du måste.



Massa kramar till dig vännen

♥♥♥♥♥♥♥♥

2009-04-01 @ 09:14:27
URL: http://s0me0ne.blogg.se/
Postat av: Magnus

Vad jag tycker om den gubben har jag sagt till dig. Lyd nu en gammal björnbuse som mig och ta och sätt dig i första rummet själv. Du är värd mer än den surgubben.



Kör nu hårt så hörs vi



Puss o Kram vännen



2009-04-02 @ 12:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0