USCH vilken obehaglig dröm!

Inatt har jag sovit oroligt... vaknade i halv panik en gång efter en fruktansvärt verklig och obehaglig dröm.

Jag drömde att PM fick för sig att Jesper skulle dra en tung vagn med nån slags tunnor som skulle flyttas till nån lokal mitt ute i en skog. Han vägrade lyssna när jag sa att Jesper inte är redo för vagn än. Dessutom fick varken Sara eller jag köra utan en man från verkstan som aldrig varit nära en häst skulle köra. Mannen var på uselt humör & skrämde & slog Jesper hela tiden redan innan han var förspänd ens.

Hur det gick att spänna för minns jag inte, det har bleknat sedan jag vaknade... Men jag kan fortfarande se framför mig synen när mannen från verkstan satt upp i vagnen och Jesper försökte göra sitt bästa men inte förstod kommandona... Mannen blev förbannad och började piska honom och det hela resulterade i sken rakt in i skogen.

Efter en stunds vansinnessken så slet mannen hårt i Jesper så att han nästan gick omkull in bland en massa träd, vagnen slog i och välte och Jespers vänstra bakben kom under... Mannen ramlade ur vagnen och fick tag i en tjock gren & började slå Jesper med den så att blodet skvätte från hans ansikte.

Jag sprang fram för att stoppa mannenoch började gråta av blotta åsynen av Jespers blödande ansikte. Satte mig ner bredvid hästen för att lugna honom medan Sara (som ploppade upp från ingenstans som det brukar vara i drömmar) försökte få bort vagnen. När vagnen gungar till skriker jag rakt ut när jag ser att bakbenet under den är helt av.

Både Sara & jag försöker förtvivlat ringa efter veterinär men det är omöjligt att komma fram. I förtvivlan försöker jag nåt både distriksjägare och alla tänkbara som kan avliva häst för jag vill få slut på hästens lidande.

Usch... neeej... Jag måste åka till stallet & se hur det är med Jesper NU... skriver ner resten av drömmen till lunch...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0