Våren närmar sig, lediga helger & lite funderingar...

Ja, det känns i luften som om våren har börjat fundera allvarligt på att dra in över Skåne nu. Kvällarna blir längre och det är ljust redan när väckarklockan ringer på morgonen. Det är säkert många med mig som börjar känna att tröttheten inte längre är lika påtaglig och vårkänslorna så sakteliga börjar krypa på... Visserligen så ska jag inte precis förneka att det för min del inte enbart har med den annalkande våren att göra...

Sara och jag har sagt åt PM att han får antingen ta stallet själv på helgerna eller fixa någon som kan ställa upp på den biten. Vi måste få göra nåt annat emellanåt & kan inte ha stallet & hästarna i huvudet jämt utan behöver vara RIKTIGT lediga.

Vad jobb-biten beträffar så har jag skickat iväg ett par ansökningar i veckan som gått och faktiskt fått ett intressant och lite lovande svar på den ena. Vem vet... kanske blir det inte Bex i sommar trots allt. För oavsett hur mycket jag älskar mitt sommarjobb så är det lite väl otryggt att bara ha sommarsäsongen att falla tillbaka på. Jobbet jag sökt & fått svar från passar både min bakgrund, utbildning och personlighet som handen i handsken... så en hållen tumme här och där skulle uppskattas :)

Min hjärna är proppfull med tankar och funderingar... tar evigheter innan jag somnar på kvällarna & ofta följer hjärnsnurrandet med in i drömvärlden när jag väl somnar... Fast det känns som det är ett snurrande som är nödvändigt för att sortera planer, intryck, oväntade händelser osv. Det har varit en hel del förändringar och aha-upplevelser det senaste halvåret. Men faktiskt så känns det som saker & ting så smått börjar falla på plats



Dagens låttips kommer såklart från Melodifestivalen: HEAT - 1000 miles
Dagens filmtips: Resident Evil - trilogin
Dagens boktips: Stora Citatboken




Kommentarer
Postat av: Jeanette

Klart jag håller tummarna för dig ;-) på alla sätt.



Kram

Jeanette

2009-03-16 @ 07:28:37
URL: http://mormorsigrids.blogspot.com/
Postat av: Anne-Marie/Lillan

Tjena tjejen!

Håller med, längre dagar med mer ljus gör underverk med tröttheten. :D

Hundvalp som sover längre gör också underverk. ^^



Håller alla tummar och tassar för att det ordnar sig och du får det jobb du vill ha vännen.

Kramar ♥

2009-03-17 @ 10:15:09
URL: http://s0me0ne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0