Dags att "tapetsera om" både Suzz & bloggen?

Ja, det verkar som om "The Cutest Blog on the Block" har ändrat sina koder sedan jag sist var här inne & bloggade... & dessutom fungerar layouten tydligen skitdåligt i nya versionen av Explorer... i Chrome & Mozilla ännu sämre. Så det verkar som jag får försöka få min hjärna att fungera en stund & tapetsera & koda om lite här i bloggen om det ska kunna bli allvar av min tanke att börja blogga på allvar...blogga om livet, världen, viktigt, meningslöst, vackert & fult.

Troligen har jag tappat alla läsare på den tid jag varit borta & dessförinnan nästan enbart bloggat om Ally & valparna, sedermera Ally & Taz... Men det är väl bara att börja kämpa för att få dem tillbaka. Försöka hitta tillbaka till mitt gamla sätt att skriva.

Hur som helst. Ikväll är jag & hundarna ensamma hemma. Andreas sitter ute i nån buske på jakten & spanar efter rådjur. Det är ju bockpremiär idag. Jag tror jag ska sätta mig i soffan med nåt att tugga på & ett par avsnitt av Arkiv X... tänkte börja med den serien från början. Undrar om den är lika bra än.

Vad gäller min hjärnas fungerande så har jag äntligen, efter sisådär 10 år av ständigt försämrande (varav sista året har varit värst), lyckats hitta en läkare som lyssnar & fattar att något inte står rätt till... & sedär, jag har haft rätt hela tiden. Mina TSH-värden är käpprätt åt skogen (hypertyreos) och jag fick remiss till endokrinologen på studs. Det lär dröja ca två månader innan jag får tiden där men det har i alla fall äntligen börjat hända något & hoppet om att bli bättre & börja kunna fungera normalt igen finns. Förhoppningsvis ska jag inom en inte allt för avlägsen framtid kunna vara den sambo, vän, dotter, kollega som jag drömmer om att orka vara och inte längre vara en anonym tråkmåns som inte orkar hitta på saker utan lägger all energi på att orka existera & göra alla måsten & sen däcka ihop. Få bli mig själv igen helt enkelt. Underbara tanke!

För övrigt har jag börjat på kurs hos Jeppe Stridh med Taz & det verkar faktiskt kunna bli riktigt bra. Kanske får vi lite stil på lillbrackan oxå så småningom :)

Avslutar dagens inlägg med några vackra sommarbilder från Bosjökloster...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0