Dag 16 - Min första kyss!

Ikappbloggning a´la Grande!

Min första kyss minns jag väldigt väl... & det beror inte, som för de flesta, på att den var fantastisk eller underbar på något som helst vis. Den var grotesk

Jag hade precis börjat åttan, så ja, jag var ganska sent på det, och de "coola" killarna i klasserna över hade plötsligt börjat visa intresse för lilla mig. Att de var intresserade fattade jag ju men vad fasen man skulle göra åt det var ju en annan femma. Jag var en första klassens hästtjej på den tiden.

Hur som helst... en kväll i augusti eller möjligen september så kom en av de här lite äldre killarna (känn dig träffad Micke 29 ) hem till mig i sällskap med en annan killkompis. Vi gick ut på en promenad runt byn & det blev ganska sent... & grabben i fråga tjatade sig blå om att han tyckte vi borde bli ihop. Tja, det kan vi väl, tyckte jag & så var det med det... trodde jag.

När vi gick över en mörklagd idrottsplats så "anföll" han plötsligt mig & tryckte utan förvarning ner tungan i halsen på mig. Inga mjuka startkyssar här inte... Pang tjoff direkt. Jag klöktes

Näää du, vi struntar nog i det där med att vara ihop ändå förklarade jag & just då kändes det som att om jag nånsin behövde kyssa nån så var det för snart.

Sen dröjde det väl sådär ett år till innan jag fick kläm på det hela... & sen var det kört... för det blev ju betydligt trevligare när man fattade vad det gick ut på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0