Dag 6 - Min dag!

Dags för ett klassiskt "Kära Dagbok"-inlägg då alltså :)

När jag vaknade i morse vad jag så trött att jag aldrig trodde jag skulle komma ur sängen. Snoozade två gånger & satte mig sedan upp i sängen... Bara för att ca 20 minuter senare vakna med ett ryck. Jag hade somnat sittande. Bra början på en pigg dag... Not.

Lyckades trots allt hinna med att mata & kissa hundar, lägga fram lunchmat åt Ally & rafsa ihop min egen lunch & komma i tid till jobbet... Stämplade in 06.59.

På jobbet var det full rulle hela dagen & högarna på mitt bord blev bara fler & fler trots att jag putsade & gradade som en liten blå. Hyfsat irriterande var det när jag, efter att speciellt ha frågat om de skulle putsas också, hade gradat 200 detaljer och såg slutet på det jobbet trots allt åkte på att putsa dem också. Var nog första gången jag fått riktig lust att svära högt på jobbet.

Efter jobbet körda jag via Sandby och handlade hundmat... och blev toksugen på att köpa hårfärg. Sagt och gjort... Två timmar senare var jag brunett :) Känns riktigt bra!

Efter hårfärgningen lagades det middag. Kyckling Paneng med jasminris... & nu är jag sjukt sugen på glass. Men nån sån finns inte hemma.

Via MSN har jag fått lite rapport om en del av hästarna som jag jobbade med för två år sedan. Två av dem hade dött i tarmvred :( och min älskade Jesper hade sålts vidare men Sara visste inte vart. Det vore så himla kul att få träffa den hästen igen!

Nu stundar kvällskissning av hundar... tandborstning och hopp i säng... imorgon är en annan dag!


Såhär blev det :)


Saknade Jesper, våren 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0