Dag 9 - Min tro

Det här är vad jag kallar ett tungt ämne... och min förenklade utredning av vart jag står kommer nog verka ganska avhuggen & obegriplig.

Ska jag vara helt ärlig så har jag ingen uttalad tro och vad jag tror på kan variera ganska kraftigt från period till period.

Mitt rationella jag säger att det är helt osannolikt att det skulle finnas gudar, andar, väsen osv som styr och påverkar våra liv... Medan mitt mer öppensinnade jag säger att det omöjligen kan hända & ske saker på ett sånt sätt som det gör utan inblandning av gudar, andar, väsen...

Jag känner , ser & hör saker ibland som jag inte har någon annan förklaring till än att någon eller något vill meddela sig med mig... & någonstans tror jag att det är min egen rädsla som sätter stopp för dessa "kontakter"... eller... eller så orkar & vill jag helt enkelt inte ta känningarna till mig på allvar eftersom jag inte har en aning om hur jag skulle reagera om jag verkligen fick "bevis".

Ett kan jag dock säga med säkerhet. Jag tror verkligen inte att det finns en enda gud. En enda & samma som har skapat och utvecklat hela vår värld & existens. Bibeln & den kristna tron känns för mig som en "Kom-ihåg-lapp" gällande evolutionen som gick lite över styr.

Men jag tror på Atlantis... eller gör jag?

Jag tror på stjärnportarna... eller... gör jag?

Jag tror på universums gudomlighet... eller... va?

Jag är öppen för diskussioner och brukar ha saker att tillföra i de flesta sådana... Men säga att "Jag tror på..." specifikt det reder jag inte ut... Jag vet det inte...

Även om min tatuering antyder annat 29 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0