Dag 4 - Vad åt jag idag?

Hmmm... Det här var verkligen ingen lyckad dag att berätta om vad som slunkit ner i strupen. Men men, rätt ska vara rätt & ärlighet varar längst :) Överhuvudtaget har den här helgen inte gått i nyårsföresatsens tecken (även om jag, och sambon, varit väldigt duktiga på att äta grönsaker, ta mindre portioner och skippa snacks & godis sedan årets start).

Eftersom vi har en sådan lyx att svärföräldrarna varje lördag & söndag levererar nybakat majsbröd i brevlådan så började dagen ju med frukost bestående av detta fantastiska bröd... närmare bestämt tre mackor med pastrami & lite brieost som pålägg. Gudomligt gott! En kopp te & ett glas apelsinjuice till det... samt de obligatoriska filskoljekapslarna.

Framåt eftermiddagen ringde svärmor & ville bjuda på fika... och där serverades det en semla. Vem kan säga nej till en semla liksom??? Till semlan en kopp te.

Till sen lunch blev det ytterligare en majsbrödsmacka med ett glas Coca-Cola Zero och när det nu närmar sig middagsdags så står det en pastagratäng a´la Suzz i ugnen & väntar på att avnjutas. Gjord på pastaskruvar, rökt skinka, bacon, mager ost, gul lök, schalottenlök, purjolök och tomater. Till den ska det göras en sallad på blandade salladsblad, riven rödbeta, gurka och tomat... Bäst att jag tar undan en portion till morgondagens matlåda innan vi börjar äta :)

Sen är det nog ganska stor risk att jag inte kommer kunna låta bli att poppa mig en skål popcorn & ta ett glas riktig Coca-Cola framför en film eller nåt under den fortsatta kvällen.

Tur att jag i alla fall har vait ute en timme i skogen med hundarna och även tagit en liten cykeltur med Taz :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0