Dag 5 - Vad är kärlek?

Den frågan har nog nästan lika många svar som det finns människor... och det finns många olika sorters kärlek. Kärleken till en partner. Kärleken till föräldrar och syskon. Kärleken till ett barn. Kärleken till ett husdjur... Dock känns det som att den kärlek som åsyftas i utmaningen är kärleken mellan två personer i ett förhållande. 

 Då min skrivådra verkar trög idag och jag är lite trött i hjärnan så låter jag citaten nedan tala för mig... och visar en liten bild på
  KÄRLEK!
Jag & sambon på semster på Bornholm!


Kärlek är framför allt att man ger sig själv som gåva. / Jean Anouilh

Den högsta lyckan i livet är förvissningen om att vara älskad för sin egen skull, eller rättare sagt: att vara älskad trots en själv. / Victor Hugo

Kärlek utan genkärlek är som en viktig fråga utan svar. / Tyskt ordspråk

Kärleken skapar ett "vi" utan att förstöra ett "jag". / Leo Buscaglia

Vi upphör att älska oss själva om ingen älskar oss. / Mme de Stael

Kärlek föds ur glädjen att se på varandra, får näring ur behovet av att vara tillsammans och fulländas av det omöjliga i att vara åtskilda. / José Marti

Kärlek är kärlekens belöning. / John Dryden


Kommentarer
Postat av: Sara

Sikken underbar bild!

2011-01-31 @ 20:59:37
URL: http://www.awasplace.blogspot.com
Postat av: Sara

Sikken underbar bild!

2011-01-31 @ 21:00:20
URL: http://www.awasplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0